Як правильно оформити контрольну роботу

  • 66
  • 4 хв

Контрольна робота — найчастіше письмове завдання, яке потрібно виконувати студентам під час навчання. Як підказує назва, така форма передбачає контроль — перевірку знань. В деяких випадках її здійснюють чи не кожного місяця, в деяких — після всього курсу, а іноді — після літніх чи зимових канікул. Частота і кількість контрольних робіт залежить від факультету.

Щоб отримати хорошу оцінку за виконання цього завдання, варто не тільки продемонструвати засвоєння матеріалу, а й правильно оформити контрольну роботу. Як це зробити, розглядаємо у статті, що підготували фахівці Writer Works на допомогу студентам.

Основні вимоги до оформлення контрольної роботи 

Документ має відповідати академічним стандартам, це вимоги до:

  • шрифту — найчастіше використовується Times New Roman або Arial;
  • кеглю — 12 або 14 пунктів для основного тексту;
  • виділення заголовків — жирним або великими літерами (капслоком);
  • виділення в тексті — жирний або курсив;
  • міжрядкового інтервалу — зазвичай 1,5;
  • полів — 3 см зліва для зручності підшивання документа, 2 см зверху та знизу, 1-1,5 см — з правої сторони.


Текст друкується на сторінках формату А4 з однієї сторони. Обсяг матеріалу залежить від типу контрольної роботи та вимог кафедри. Зазвичай мінімальна кількість сторінок, яка вимагається — 10-15 аркушів разом з усіма розділами, а максимальна — 20-25. Щоб студенти напевно зрозуміли, як правильно оформити контрольну роботу, викладач надає завдання і зразок документа. 

Приклад, як може виглядати завдання з педагогіки, для написання контрольної роботи.

Структура документа 

Щоб правильно оформити контрольну роботу, не забувайте про структурні елементи, це:

  • Титульна сторінка (назва теми, дані студента та викладача).
  • Перелік умовних позначень, скорочень, термінів, символів.
  • Зміст (план роботи).
  • Вступ (короткий опис теми, мета роботи).
  • Основна частина (розкриття теми, аналіз, аргументи).
  • Висновки (підсумки, результати дослідження).
  • Список використаних джерел — від 3 до 15.
  • Додатки (за необхідності).

Приклад, як правильно оформити контрольну роботу з економіки (кілька сторінок).

Типові помилки студентів при написанні контрольної роботи

Взагалі проблеми з форматуванням, якщо виконавці працюють за зразком, виникають рідко. Але багато студентів надто переймаються тим, як правильно оформити контрольну роботу і забувають про інші проблеми, такі як:

  1. Мало джерел. Обмежуючись одним підручником, важко створити оригінальну роботу. Та й тема може виявитися не повністю розкритою. Краще завжди використовувати додаткові посібники, наукові журнали, монографії. 
  2. Недостатня унікальність. Не забувайте перевірити роботу на унікальність, оскільки вона має бути оригінальною. Також намагайтеся використовувати якнайменше прямих цитат, краще спробуйте викласти думки своїми словами.
  3. Неактуальність. Всі студентські роботи мають відповідати вимогам сучасності. Наука зараз розвивається швидко. А студенти іноді використовують готові рішення і матеріали з інтернету, забуваючи про те, що знання постійно оновлюються. Тому матеріали навіть 10-річної давності — відносно нові — можуть стати вже неактуальними.
  4. Необґрунтовані судження. Під час роботи над матеріалами потрібно уникати загальних тверджень, які не підкріпленні конкретними даними. Намагайтеся деталізувати інформацію фактами. Активно вживайте термінологію, імена вчених, одиниці вимірювання тощо.
  5. Використання шаблонів без внесення правок. Звісно, шаблон здатен значно прискорити виконання, — і думати над тим, як правильно оформити контрольну роботу, вже не потрібно. Але використовувати скачані роботи насправді заборонено. Якщо викладач дізнається про цей факт, ви взагалі навряд чи зможете розраховувати на високу оцінку. Справа навіть не в плагіаті, а в тому, що викладач почне вважати, що ви не здатні до навчання. Іноді за скопійовані контрольні можуть навіть виключити з вишу.  
  6. Граматичні та друкарські помилки. Не забудьте вичитати роботу, відклавши її на деякий час після написання. Краще кілька разів, роблячи паузи. Якщо перечитувати роботу одразу, помилок ви можете не помітити, оскільки ще добре пам’ятаєте свої думки, тому бачите в тексті не те, що написано, а те, що має бути написано. Так працює наш мозок. 

Часті питання

Що повинно бути на титульній сторінці? 

Зразок титульної сторінки можна взяти на кафедрі. Зазвичай там потрібно вказувати:

  • назву закладу — іноді ще й міністерства освіти;
  • назву форми роботи — «Контрольна робота»;
  • тему контрольної;
  • ваші дані — група, курс, факультет, прізвище, ім’я та по батькові;
  • дані того, хто перевіряє роботу — викладач кафедри; 
  • місто та рік. 

— Чи є різниця в оформлені звичайної та підсумкової роботи? Взагалі чим вони відрізняються?

В оформленні немає великої різниці між форматами проміжної чи підсумкової роботи: структура, вимоги до відступів, шрифту та інших параметрів зберігаються. Проте підсумкова контрольна може бути трішки більшою за обсягом.

— Чи впливає контрольна робота на підсумковий бал? 

Загальна робота, що виконується наприкінці семестру чи курсу звісно впливає на оцінку за певний предмет. Але оцінки можуть залежати й від таких факторів як: чи виконували ви інші завдання, тестування, чи не пропускали пари, чи всі проміжні контрольні були здані вчасно. Останні до речі, можуть не дуже впливати на оцінки, бо вони здебільшого є тренувальними. Багато тут залежить від методики оцінювання вашого викладача. До речі, якщо він у вас дуже суворий і не терпить помилок, не треба його боятися. 

Ви можете замовити нашу консультацію, послуги редагування чи написання роботи з нуля. Ми допоможемо справити гарне враження і ніколи нікому не розповімо, що ви до нас зверталися! 

Бракує часу на виконання завдання?

Ми допоможемо